Han Hydromotive team

1 Minuut
Han Hydromotive

“Mobiliteit kan namelijk duurzamer en makkelijker dan benzine of elektrische brandstof. Wij geloven in waterstof als volwaardig alternatief”, zegt de PR-manager van het HAN Hydromotive team. En dat is dan ook precies de uitdaging waar ze zich mee bezig houden. Het Hydromotive team bestaat uit 16 tweedejaarsstudenten van de opleiding Automotive op de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Met veel enthousiasme dragen ze bij aan de marketing van Arnhem. 

Rijden met de A
De studenten van het Hydromotive team voelen zich onderdeel van de energietransitie en een schakel in de keten. Dit verhaal nemen ze mee in hun reizen en tijdens gesprekken met sponsporen, mede-teams en bijvoorbeeld op evenementen waar ze aanwezig zijn. De A pronkt op de waterstofauto en niet voor niets; Arnhem is iets waar ze trots op zijn.

Samenwerking tijdens de lancering 
Een voorbeeld hoe het Hydromotive team meewerkt aan de marketing van Arnhem, is dat ze actief zoeken naar manieren om het verhaal van Arnhem te verbinden met wat er bij hun in het team gebeurt. In mei lanceert het team de nieuwe waterstofauto. Over de lancering en wie ze er bij willen betrekken wordt goed nagedacht.

Zo wil het team tijdens de lancering ook het woord geven aan andere Arnhemse partijen die meer vertellen over de energietransitie en waar we in Arnhem mee bezig zijn. De beoogde locatie is de Eusebius, de kerk die met duurzaamheid enorme stappen maakt. Door de locatie en de sprekers laat het team meer zien dan alleen de waterstofauto, maar zoomen ze ook uit op de energietransitie in Arnhem.

 

HAN Hydromotive team

Publiek betrekken
Het Hydromotive team wil graag een breder publiek bij hun activiteiten betrekken. Daarom worden er plannen gemaakt om na de lancering met de auto naar buiten te rijden en daar het hele arsenaal aan waterstofproducten tentoon te stellen. Denk aan de step en de bakfiets, maar ook projecten die gedaan worden omtrent waterstof. Alles over Waterstof komt een ei bakken op waterstof om het verhaal ook klein en behapbaar  te delen met bezoekers en bewoners.

Naamsbekendheid genereren
Het Hydromotive team wil meer naamsbekendheid genereren. Ze hebben een enorm sterk verhaal en zijn van alle studententeams het enige team dat niet universitair is. Wat ook bijzonder is, is dat dit project gewoon bij het programma van de tweedejaarsstudenten Automotive hoort. Terwijl andere teams vaak een tussenjaar hebben om zich volledig op de auto en de race te kunnen focussen.

Citymarketing Arnhem helpt het HAN Hydromotive team bij het verspreiden van de boodschap door te ondersteunen in persbenadering en het netwerk in te zetten om mensen op de hoogte te stellen. Zo staat het team bijvoorbeeld in de bedrijvenkrant die afgelopen jaar is uitgegeven. Daarnaast maakt het team ook gebruik van het materiaal in de toolkit. Samenwerking komt als vanzelfsprekend, de trotsheid en de energie die de studenten uitdragen, maakt het team een perfecte match met Arnhem.

Lees meer over het HAN Hydromotive team op Dit is Arnhem of ga naar hun website.

 

Wil je hier meer over weten?

 

Related Voorbeelden uit de stad