Vitesse en stadstrots

1 Minuut Geschreven door Sabine
Vitesse Bekerfinale

Vitesse is Arnhem en Arnhem is Vitesse. De twee zijn niet los van elkaar te zien. Voor Vitesse is stadstrots geen onderwerp dat tussen een lange lijst op de agenda staat, het is iets dat in alles terugkomt. ”Stadstrots uiten wij vanuit intrinsieke motivatie. We hebben een mooie stad die veel te bieden heeft en dat willen wij overbrengen aan onze fans, partners en spelers. Wij zijn er echt van overtuigd dat we allemaal wel wat trotser mogen zijn op onze prachtige stad”, vertelt Jaap Noltes, Manager Marketing & Media bij Vitesse. 

Jaap Noltes Vitesse

Als voetbalclub heeft Vitesse de positie om haar achterban niet alleen voor Vitesse, maar ook voor de stad te enthousiasmeren. ”Want door mensen warm te maken voor Arnhem, maken we ze ook warm voor onze club. Vitesse maakt steeds meer de transitie naar een club van en voor de regio. Te beginnen hier in Arnhem. Voor ons speelt stadsmarketing een belangrijke rol. Enerzijds om de stad en haar prachtige ‘iconen’ in een perfect daglicht te zetten, voor zowel inwoner als toerist. Anderzijds zijn wij ons er ook van bewust dat een bruisende stad ook zorgt voor potentiële supporters en business club-leden voor onze club.”

Trots op Arnhemse iconen
Vitesse laat supporters veel meer zien dan alleen het stadion. ”We hebben meerdere video’s gemaakt met Arnhemse iconen. Denk aan een video in de Eusebius en op de brug, maar ook naar onze samenwerkingen met Musis en de Koepelgevangenis. Door de Arnhemse iconen in de video’s van Vitesse terug te laten komen, dragen wij ook onze stadstrots uit. Die video’s worden door veel mensen bekeken, ook buiten Arnhem.’’

Groeien vanuit de basis
De basis van Vitesse ligt in Arnhem en vanuit die basis kan de voetbalclub groeien. ”We willen laten zien dat we het hart in de regio hebben. We zijn maatschappelijk zeer betrokken, met bijvoorbeeld Vitesse Betrokken met haar scholingsproject: Vitesse Goals en wat we met onze Airborne-wedstrijd doen rondom de Slag om Arnhem. Dit soort dingen zijn voor ons belangrijk. We zijn van de stad, maar we zijn er ook vóór de stad. We werken veel samen met Arnhemse partners en omarmen die ook echt. Daarom willen we bij verschillende Arnhemse initiatieven betrokken zijn, meepraten,meedenken en helpen. Dat gebeurt nu steeds meer. Niet alleen voor Vitesse, maar voor de stad.”

Een vol stadion
“Wat voor ons op dit moment de droom is, is een structureel vol stadion. Dat de Arnhemse inwoners trots zijn op de stad én op Vitesse. En daar bouwen we hard aan met zijn allen. Citymarketing Arnhem en Vitesse trekken daar ook samen in op.

Voorafgaand aan de bekerfinale in 2021, hadden de supporters ‘De hele stad geel-zwart’ campagne gestart. En de hele stad kleurde ook écht geel-zwart. Je voelde die trots overal waar je liep. Kijk naar de prachtige sfeeractie op John Frostbrug, de geel-zwarte bloemen die geplant werden, de honderden Vitesse banieren in Arnhem en de vele spandoeken, waaronder aan de Eusebius. We willen die trots vaker zien, niet alleen tijdens de bekerfinale maar het hele jaar door. Want Vitesse is ook het hele jaar door trots op Arnhem en dat dragen we maar al te graag uit.”

Wil je hier meer over weten?

 

Related Voorbeelden uit de stad